donderdag 10 februari 2011

Flensjes met spinazie van Linda

Laatst aten wij bij mijn zus. Zij zijn geen vegetariƫrs. Om dan iets te koken wat gezond is, geschikt voor kleine kinderen en ook nog vegetarisch is, is natuurlijk best een kleine uitdaging. Gelukkig had mijn zus dit recept (een beetje van haarzelf en een beetje van AH). Heel erg lekker en ook geschikt voor haar eigen zoontje, die net 1 is geworden. Deze week mailde ze me het recept. Een aanrader!

Vegetarische hoofdmaatltijd voor het hele gezin.
Bereiden: +/- 25 min.
 
Inhoud:
200 gr. bloem
1 ei
400 ml melk
3 el olie
450 gr. spinazie-deelblokjes (diepvries)
250 gr. champignons
1 ui, gesnipperd
125 gr. roomkaas (met knoflook en kruiden)
 
1) De bloem met klein beetje zout mengen, eitje en de melk erbij. Kloppen tot een glad beslag.
 
2) 6 Pannenkoeken bakken (olie). Deze vervolgens wel warm houden.
 
3) Maak de spinazie klaar volgens gebruiksaanwijzing. Maak champignins schoon en in plakjes snijden. Ui fruiten in koekenpan (olie). Champignons toevoegen en 4 min meebakken.
Spinazie uitlekken in vergiet. Spinazie mengen met champignons en roomkaas. Zout/peper naar smaak toevoegen.
 
Eet smakelijk!

1 opmerking:

  1. Lekker! Wat ik vaak doe, is de spinazie door het beslag mengen. Er staat een recept ergens op mijn blog. Kan zelfs de meest groenfobische peuter niet zeuren... Leuke site. Wij eten meestal vegetarisch, soms vlees. Recepten dus altijd welkom

    BeantwoordenVerwijderen